pondelok 29. novembra 2010

Šošovicová kaša s pohánkou

   ... nie, dnes výnimočne v pondelok som nevarila - dojedali sme zo včera :),  kašu som robila dávnejšie, len nejak nebol dostatok času na vloženie príspevku.
      Prvý krát som ju varila v kombinácii s pohánkou-lámankou . Obyčajne ju kombinujem s jačmenými krúpkami a toto bol taký povedzme nápad z núdze /ako som si zo začiatku myslela/, pretože som zabudla kúpiť krúpky a ja som bola na 100% presvedčená, že ich mám. A neboli ... Tak siahla po pohánke,  niekým nenávidenej, niekým milovanej. Myslím, že ja k nej staviam také neutrálne stanovisko, veľmi záleží od prípravy, kam ju vopchám, aby mi ju doma zjedli.  Tu som sa rozhodla, že to s ňou risknem namiesto zvyčajných krúpkov /ktoré mimochodom tiež používa v kuchyni veľmi málo ľudí /, pretože do obchodu sa mi aj tak nechcelo ísť a zároveň som bola veľmi zvedavá sama, ako to bude spolu chutiť. A bola som veľmi milo prekvapená - ....  perfektné :) Doma nikto nepostrehol, čo som tam dala a len sa po nej zaprášilo. Takže konštatujem, že toto jedlo v tomto zložení trvale zaraďujem do nášho jedálnička.

      - recept som  nefotila, pretože som ho už raz zverejňovala aj s fotkami na MMB . V podstate ten istý postup, .... iba pohánku - lámanku,  v rovnakom pomere ako jačmenné krúpky, som pridala pred koncom dovarenia šošovice, /samozrejme potrebuje určité množstvo tekutiny, aby mala kde napučať - takže zároveň s ňou treba priliať 1 1/2 násobok horúcej vody na množstvo pridanej pohánky/, nechala prejsť varom, ochutila, vypla z ohňa a nechala ju dojsť na sporáku pod pokrievkou, aby sa v nej zachovalo čo najviac vitamínov.  Nakoniec  to bola nesmierna bašta. Podávala som s narýchlo opečenenou bravčovou panenkou, /ktorú som pár hodín pred použitím namarinovala/ a osmaženou cibuľkou. Krajec čierneho mäkkého chlebíka a kyslá uhorka pri tomto jedle nesmie chýbať :)
       Ako iste viete, pohánka má v sebe ukryté veľké množstvo rutínu  - viac info o nej  a aká je zdravá si o nej možete prečítať tu .

2 komentáre:

  1. Co Ty nevymyslíš, no teda!!Vypadá to báječně.A tuším, čím to je, TY JSI TOTIŽ KOUZELNICE!!!A Tvoje recepty jsou kouzelné. Celé naší rodince neskutečně chutnají - a to ,ať jsou " ve zdravé či báječně nezdravé variantě" .Díky Ti za ně moc :o)).

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Lichotníčka !:DDD, Ďakujem moja zlatá - ja milujem práve aj tie "nezdravé" jedlá, ale s týmito "zdravými" sa veľmi rada pohrám a rada ich dávam do povedzme "jedlej" podoby pre moje deti, lebo vieš ako to je - povadz im, že je to zdravé, plné vitamínov a som vybavená :DDD a tento dodatok bude postačujúci, aby ani neochutnali :)) ... tak všetko zatĺkam, mlčím ako ryba a oni to všetko zbombajú ani nevedia, že jedli pohánku, ako to bolo v tomto prípade :DD. Ďakujem Laurik za krásny komentárik. paa

    OdpovedaťOdstrániť