streda 3. novembra 2010

Domáce farebné cestoviny s jednoduchou syrovo - bylinkovou omáčkou

   Nie je nič lahodnejšie  pre oko,  keď jedlo láka nielen chuťou,  ale hlavne tým ako vyzerá . Pretože práve ten prvý vizuálny kontakt je doležitý, že nás niečo zaujme a radi by sme to vyskúšali a samozrejme i ochutnali.  Farebné cestoviny máme veľmi radi. Sem tam kupujeme samozrejme hotové, ale keďže dnes som sa zabudla v kuchyni - urobila som im aj tie farebné, nech je aj dušička spokojná ...

Prísady na cestoviny :
* 400g hrubá múka
* 200g polohrubá múka
* 1 malá konzerva rajčinového pretlaku/70g/
* vačšia štipka soli
* 1 ML kryštálový cukor
* 2 vajcia
* caa 220ml vlažná voda
- okrem toho :- olej na pomastenie hotových cestovín

Prísady na omáčku :
* 250g tavený syr /bambínovitého typu/
* 50ml mlieko
* 500ml smotana na varenie /10%/
* bazalka, pažítka,
* 2 struky cesnak
* mleté biele korenie, mletý muškátový oriešok, vegeta
* plátok masla

1. suroviny na cestoviny dáme do misky
2. vymiesime husté cesto, ktoré necháme 15 min odpočinúť
3. na pracovnej doske ho rozdelíme na 3 rovnaké časti
4. a každú časť vyvaľkáme na vymúčenej doske úúplne na tenko
5. vyvaľkané cesto si zrolujeme a ostrým nožom nakrájame rezance
6. potom ich porozťahujeme a necháme preschnúť asi  20 min
7. vyvaríme ich vo vriacej osolenej vode /varíme krátko asi 2-3 min/
8. a potom scedíme, prepláchneme pod studenou vodou, pomastíme olejom  a pokocháme sa :) - no nie sú perfektné ?? :DDD  
9. a omáčka ? - asi najjednoduchšia na svete a asi aj najrýchlejšia : ) - na panvici si pri nízkej teplote necháme v mlieku roztopiť tavený syr 
10. zalejeme smotanou, ochutíme :  bazalka -asi 2ML, pažítkou - asi1 ML   ... /bylinky som použila sušené/ a okoreníme na špic noža mletého muškátového orieška, mletým bielym korením a vegetou podľa chuti, cesnak pretlačíme  ..... poooriadne zamiešame a necháme zovrieť 
11. do hotovej odstavenej omáčky vložíme plátok masla
12. a keď sme si to ukuchtili - tak si to aj zjeme :))) Dobrú chuť :)

12 komentárov:

  1. No musím sa aj ja pustiť do domácich cestovín si ma navnadila Maťka.-)))

    OdpovedaťOdstrániť
  2. uff drahá Matka,co si ty dnes len v kuchyni stála???Tolko rezancov, cestovín a perkov...fúha.Ja som domáce este neskúsala,ale s tvojím postupom hádam sa aj na to dám.:-DDD

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Maťka, tak ty nám dávaš zabrať domáce cestoviny som nerobila odkedy sa moj malý chrustik narodil, ale už je relatívne "veľký 15 mesačný chlap" tak budem sa do nich musieť pustiť...robíš nám obrovské chute :o))

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Andrejka, tiež ich nerobím stále, normálka kúpim hotový balík a vyvarím :))) ako každý, ale niekedy to tak fain padne - také domáce.:)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Slávinka, nestááála :DDD, behala :)) - prosím Ťa po tých makových už nie je ani chýru a tieto aj na zajtra, nech mám pokoj s varením :)) Ale sú fakt výborné a v podstate sú i rýchle, to len ja klasika - 10 vecí naraz :DDD

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Anka, nebooj, veď ja to tiež nerobím stále - treba na to jednoducho trochu času, a pri maličkých detičkách, ja viem - sa to veľa krát jednoducho nedá. Tak či tak si myslím, že Ty pri drobčekovi stíhaš toooľko super vecí navariť :)šikulka, to ja som také nič nestíhala pri malých. paaa

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Matkaaaa preco mi robis dennodenne taketo chutky???? Juujj makove a aj tieto omackove mucne jedla ja velmi lubim, mnam mnam mak mozem zajedat makom :-) a aj taketo cestovinky by u nas urcite neobschli xixi. A myslis , ze tito hrube rezance sa daju spravit aj do zasoby? Nechat ich len poriadne ususit a uskladnit v uzavretej nadobe? Mozno by nejaky mesiac vydrzali....ja mam tiez najradsej domace , len teraz je casu malo a tak by som si ich narobila do foroty :D

    OdpovedaťOdstrániť
  8. :DDD ahooj Lucinka :) jaaj ja tiež takéto strašne ľúbim. Ja práve ten mak vobec nemožem, aj keď ho mám veľmi rada - tak pre seba iba tak s masielkom, lebo mi od neho býva veľmi zle :( Ale moje malé tiež takéto makové najradšej. /jediná vec, kde do nich mak dostanem :))) hmmm a do zásoby? no ja Ti neviem - doma sme kedysi robievali také na sušenie - ale to bolo čisto slížiky do polievky a cestíčko bolo iba čisto z vajíčka a múky. Toto s tou vodou a pretlakom, no neviem Ti povedať čo by to porobilo :( To Ti naozaj neviem poradiť, skor sa obávam, že asi nie sú moc vhodné na sušenie :( Možno to stojí za pokus, ale veru neviem- neviem ..

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Martinka... vynikajúci a rýchly recept... skvelý nápad použiť ako farbičku paradajkový pretlak (ja som zvykla farbiť najemno nastrúhanou cviklou - tiež výborná farba aj chuť to dá zaujímavú cestovinám)... niekedy isto vyskúšam, vyzerajú veľmi lákavo mňam :)

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Vďaka Evik:) , som sa tak trošku hrala - robievam tiež takto i špenátové aj mrkové/z uvarenej mrkvy/ - s tou cviklou - to je super nápad, ja len privítam takéto novoty, rada skúšam :) paaaa

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Na sýrové omáčce a vlastně i těstovinách v jakékoliv podobě poslední dobou ulítávám. Aaa, proč proboha nesmím po osmě na intru vařit (ne, že bych měla suroviny, ale to je detail.)

    OdpovedaťOdstrániť
  12. mi hovor :), mám obdobia, že by som to jedla každý deň :DDD . paaa Pája

    OdpovedaťOdstrániť