sobota 16. októbra 2010

Rybí guláš

Musím priznať, že v našom jedálničku sa vyskytujú ryby veľmi málo - teda v porovnaní, že  by sa mali konzumovať aspoň 2x do týždňa. Tak som sa dnes rozhodla zakročiť a uvarila guláš z rýb, ktorý patrí skutočne k takým jesenným sýtym chutným polievkam  - veď vonku  už iba krkavce začínajú lietať a  ohlasujú blízky príchod zimy .....

Prísady:
* 500g filiet z tresky  /alebo hocijaké iné filety, napr. pangas, ale ten nie je chuťovo taký výrazný, taktiež sa môžu použiť i čerstvé ryby - ale tie ja radšej nie, kvôli kostičkám/
* caa 7-8 zemiakov strednej veľkosti
* 2 väčšie cibule
* 130g oravská slanina
* 1 veľká rajčina
* 1 zelená paprika
* 1 sušená chilli paprička /alebo chilli omáčka/
* 3 struky cesnak
* 1 1/2 ML drvená rasca
* 5 PL sladký kečup
* 2 ML červená paprika
* soľ, mleté čierne korenie, majoránka

1. cibuľu si nakrájame nadrobno a spolu so slaninkou ju dáme smažiť /ak by bolo treba môžete pridať trošku oleja/ - smažíme ju na miernom ohni, pretože dobre osmažená cibuľa  - to je základ dobrého gulášu
 2. kým sa cibuľa so slaninkou smaží - zemiaky si nakrájame na kocky - jeden zemiak odložíme celý, s tým budeme zahusťovať guláš na konci varenia
3. rajčinu zabaríme horúcou vodou, necháme chvíľu postáť a potom stiahneme šupku dolu. Spolu s paprikou ju potom nakrájame nadrobno
4. cibuľa sa nám zatiaľ osmažila a je čas pridať  červenú papriku, premiešame
5. podlejeme vodou, pridáme nakrájané zemiaky, kečup, papriku, rajčinu,  rozmrvenú chilli papričku, rascu, mleté čierne korenie  a soľ - necháme variť kým zemiaky nebudú polouvarené ........ /vody pridávame toľko, aby boli zemiaky zaliate/
6. a zasa kým sa nám to varí - filé z treskovitých rýb si nakrájame na kocky /samozrejme - môžu sa použiť aj normálne ryby, len toto je u mňa jednoduchšie a tiež mi zmizne problém s kostičkami/
7. k polouvareným zemiakom pridáme ryby, cesnak pretlačíme  a dovaríme do mäkka /ak by náhodou bolo treba - podlejeme troškou vody/
8. po uvarení ochutnáme, prípadne dosolíme podľa seba a zahustíme nastrúhaným zemiakom. Ešte chvíľku povaríme
9. nakoniec guláš odstavíme z ohňa a zaprášime majoránkou - už nevaríme. Prajem dobrú chuť, je fakt super a najlepší ako správny guláš - na druhý deň

6 komentárov:

  1. No to môze byt teda riadna mnamka,Matka.Urcite si spomeniem na tento gulásik, ked budem robit rybu.vyzerá úzasne.paaaaaa

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Fajný je veru Slávka, ja som si myslela, že budem mať navarené i na dnes - a veľký omyl :)) takmer všetok sa zjedol včera. Skús niekedy.paaa

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Maťka, tak zajtra som sa rozhodla urobiť túto senzačne vyzerajúcu polievočku, predpokladám že musí aj tak chutiť ako nádherné vizerá a ktomu tie tvoje ryžové kroketky...zaručene dám vedieť ako to chutilo ako ako ťa poznám...bude to mňamka neskutočná...už teraz sa teším na zajtrajší obedík a nielen ja :o)) anka29 z MMB

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Ahoj Anka, som rada, že Ťa polievočka zaujala - je to taký trošku netradičný guláš ako sme zvyknutí, ale u nás idú rybie recepty, len priznávam - akosi na na sem-tam zabúdam, tak sa budem musieť i ja trošku napraviť a zaraďovať častejšie do jedálnička. Tak dúfam, že nebudeš sklamaná z oboch receptíkov a budem rada, keď zachutia. paaa

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Ahoj Maťka až dnes prišiel na rad tento rybací guľáš,len škoda že nie skôr,je totiž výborný.Môj malý syn ktorý zje plný tanier len rezancovej polievky,zjedol plný tanier aj tohto guľášiku.Ďakujem pekne za recept.Lívia B.(livca)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Ahooj Livika, jooj skúsila si ho ? .. no to ma nesmierne teší, že drobček si tiež pochutil. Veľmi pekne ďakujem za krásnu správičku:). paaaaaa

    OdpovedaťOdstrániť