utorok 21. septembra 2010

Štrúdle mnohých chutí ...

- nechcela som obyčajnú klasiku s lístkovým cestom /aj keď ho mám rada a nesmierne šetrí čas/, ale predsa je mastnejšie a ja mám v zálohe túto chutnú klasiku, z ktorej možeme pripraviť či už štrúdle na slano, alebo na sladko.  S náplňami som dnes trošku experimentovala, ale všetko sa vydarilo podľa predstáv /veď som ich ochutnávala i za surova :)))/  a celková príprava cestíčka - aj keď sa stavím, že to može mnohých odradiť Vám zaberie všeho - všudy 5 minút .....




Cesto :
* 400g hladká múka špeciál  /ja som miešala 200g hladká biela + 200g hladká špaldová/
* 200ml vlažnej vody
* 2 vajíčka
* 2 PL olivový olej /kľudne aj obyčajný olej/
* 1 PL ocot
* štipka soli
* 1 vajíčko na potretie štrúdlí
- z uvedeného množstva cesta výjdu 3 štrúdle - či ich už naplníte slanou alebo sladku náplňou :) Ja som plnila tak i tak ....

Plnka 1:
* kečup
* 100-150g kuracia šunka
* 100g aidam
* 100g tavený syr bambínovitého typu
* 1 väčšia rajčina
* bazalka, korenie na pizzu

Plnka 2:
* 125g bryndza
* 2 stredne veľké zemiaky uvarené v šupke
* 2 PL kyslá smotana
* 1 vajíčko
* 200g biele tofu namarinované :- sladkou a klasickou sójovou omáčkou, vegetou a kari korením .... možete nahradiť opraženou slaninkou
* trošku soli, 1/2 ML  vegeta, 1 ML mletá červená paprika

Plnka 3:
* 250g tvaroh
* 2 zrelé banány + trošku citr.šťavy
* 2 vanilkové cukry
* 1 žĺtko
* štipka soli
* 1 PL Gustin /maizena/
* opražené ovocné musli
* rozpustené maslo na pomazanie

1. Príprava toť veľmi jednoduchá : - suroviny na cesto všetky vložíme do misky 
2. ručne vymiesime cestíčko - ktoré necháme v miske zakryté utierkou voľne odpočívať na kuchynskej linke 30 min

3. potom prenesieme na pracovnú dosku vysypanú múkou, rozdelíme na 3 bochníky

4. každú časť rozvaľkáme na čistej utierke úúúplne na tenúčko a kto má čas, može i vytiahnuť prstami, ........ja som nemala - ponáhľala som sa na rodičko, tak som to iba klasicky vyvaľkala :) Ale odporúčam radšej ťahať, je to chutnejšie a keď sa cestíčka vytiahnu vzniknú ozaj maxi štrúdle, nie ako tie moje vaľkané :)))
Plnka 1 : - vyvaľkané cesto potrieme najskôr rozpusteným maslom a potom kečupom


5. poukladáme šunku, nastrúhame aidam, vytlačíme kade-tade tavený syr z črievka, pridáme pokrájanú rajčinu na drobnejšie kúsky, poprášime bazalkou a pizza korením .... pomocou utierky zrolujeme a prenesieme na plech vyložený papierom na pečenie 

6. Plnka 2: - banány roztlačíme, pokvapeme troškou citr.šťavy, aby nám nezoxidoval a pridáme ostné suroviny /okrem musli/ - vymiešame 

7. taktiež plnku natrieme na vyvaľkané cesto pomazané maslom a posypeme opraženými ovocnými musli /iné som doma nemala :) ... zrulujeme a taktiež prenesieme na plech

8. Plnka 3: - namarinujeme biele tofu, necháme postáť 30 min
9. potom ho na troške oleja opečieme do chrumkava  a odložíme na papierovú servítku nech vychladne  
 10.  -  uvarené zemiaky nastrúhame na mrkvovom struháku, vymiešame s ostatnými surovinami
 11. - natrieme na vyvaľkané cesto taktiež pomazané maslom a posypeme vychladnutým opraženým tofu

 12.- štrúdle potrieme rozšľahaným vajíčkom, popicháme vidličkou a dáme piecť do vyhriatej rúry na 180 stupňov, pečieme caa 40 min


 13. upečené

14. a všetky druhy sú veľmi chutnučké, napriek tomu, že ja som tentokrát volila trošku povedzme dosť diétnejšie verzie náplní. Ale tá sa dá samozrejme upravovať podľa seba a svojich chutí

6 komentárov:

  1. Matka gratulujem k tvojmu blogu.Len teraz som zistila , ze ho mas .Zelam veelmi vela vydarenych receptov -co je u teba zamozrejmee- a veela navstevnikov. Pa Alka

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Veľmi pekne ďakujem Alka, si zlatučký andelíček. Budem sa snažiť, aby blog spĺňal všetko to, čo som si predstavovala a hlavne aby návštevníci boli spokojní. Ďakujem krásne. paaa

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Maťka, taktiež gratulujem a ako som už písala, máš môj obdiv :-). Šikulka,všetko stíhaš. Ale samozrejme je to aj o chcení. Ak človek chce, všetko sa dá :-). Ja mám teraz obdobie - nechcenia :-D.
    Nech sa Ti darí. Budem tu kuki-kuk :-). Páá, rikinka

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Ahoj Maťka :), veľmi pekne ďakujeem za milý komentárik a neboj, ... ako vravíš - dá sa všetko, keď sa chce. Ja mávam tiež obdobia ničnerobenia - ako každý, neboj. paaaa

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Ahooooj.... Aha čo som ja našla..... Pekné Maťa, veeeeeeeľmi sa mi to páči....Gratulujem.....

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Ahoj Veronika :) .. no tak to som rada, že sa Ti blog páči. Ďakujem krásne, to poteší veľmi na srdiečku. paaaa

    OdpovedaťOdstrániť